• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 09.03.16, 20:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Deutsche Bank: Hiina naftaisu on ülehinnatud

Ootus, et Hiina tohutu nõudlus toormaterjalide järele jätkub samas mahus koos madalate intressimääradega, suurendas toorainete sektori tootmisvõimsust. Globaalne majandus maadleb nüüd aga ülepakkumisest tingitud deflatsiooniga.
Deutsche Bank: Hiina naftaisu on ülehinnatud
  • Foto: EPA
Deutsche Banki analüütik Michael Hsueh toob nafta suhtes positiivselt meelestatud turuosalised aga maa peale tagasi: Hiina nõudluse kasvuprognoos on liiga kõrge, vahendab Bloomberg.
Tänu Hiinale on globaalne nõudlus nafta järele kasvanud ligi veerandi võrra alates selle aastatuhande algusest. Nii EEA, BP kui IEA usuvad, et trend jätkub kuni aastani 2035.
Kugi maailma suuruselt teise majanduse nõudlus nafta järele kasvas seoses madalate naftahindadega 2015. aastal, ei suuda riigi tarbijad Hsuehi sõnul sellises mahus kütust enam tarbida. “Usume, et eraisikute kütusetarbimine, mis on alates 2010. aastast moodustanud ligi 66% Hiina naftanõudlusest, hakkab keskpikas perspektiivis aeglustuma ning alates 2024. aastast langema,” märkis ta.
Hsueh hoiatas, et Hiina nõudlus nafta järele võib hakata langema juba 2016. aasta teisest poolest ning kesta kuni 2020. aastani. Ta usub, et Hiina ei ole piisavalt jõukas, vastamaks IEA prognoosile, mille kohaselt kasvab erasõidukite hulk Hiinas 430 miljonile aastaks 2035; 2010. aastal oli Hiinas erasõidukeid 61 miljonit.
Analüütik prognoosib, et selleks ajaks on 1000 inimese kohta keskmiselt 305 sõidukit.
Lisaks mõjutab nõudlust nafta järele ka elektriautode populaarsuse kasv.
Hsueh usub, et Hiina nõudluse vähenemine mõjutab kogu globaalset naftaturgu. Kui aastatel 200-2016. on maailma naftanõudluse kasv olnud keskmiselt 1,1 miljonit barrelit päevas, võib see kukkuda 800 barrelini päevas aastal 2024.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele